Sep 17, 2010

kord lagu susun silang kata-aizat

Artist - Aizat
Lagu - Susun Silang Kata
Chord Author - Azizie
C                    G
Aku ingin bermimpi denganmu
C                  G
Ke awana untuk teman bintang bulan
F    
Kerananya lebih terang sinarnya
G                     C
Dengan kehadiran kau dan aku

C                    G
Bagiku kaulah yang terindah
C              G
Manisnya senyuman anugerah Tuhan
F
Memarakkan api dalam diriku
G                      C
Tak pernah aku sangka ada

C            G
Asingnya buatku
C                    G
Asyik memikirkan dirimu


(chorus)
G             Am          F
Kau umpama susun silang kata
G
Yang terakhir untukku
Am          F
Sekian lama ku mencari
G
Rupa-rupanya di depanku
Am          F
Hidup ini tak bererti
Am        F
Jika tiada cinta di hati
Am            G
Untuk terus ku teguh berdiri


C                    G
Bagiku kaulah yang terindah
C              G
Manisnya senyuman anugerah Tuhan
F
Memarakkan api dalam diriku
G                      C
Tak pernah aku sangka ada

C            G
Asingnya buatku
C                    G
Asyik memikirkan dirimu


(chorus)


C            G
Dan tak kira apapun
Am               F
Yang terjadi dalam mimpiku
C        G
Usahlah ia berakhir
Am        G
Tanpaku memilikmu


(chorus 2x) 


video
video nih yuna dan aizat duet lagu susun silang kata dan dan sebenarnya

kord dan lirik lagu kita-aizat

pagi ni jugak aku jumpa kord lagu kita oleh aizat
sweet weyh..

G        D          Em
deras hatiku berdetak
          C             G
dilangit aku terlihat kamu
       D            Em
terang malam teman kita
       C         G      D C
dengan angin bertiup sayu


      G               D      
ku petik gitar akustik ini
       C               D
dengan harapan dia mendengar
      G               D
melodi indah yang kucipta
       C               D
hanya untukku luahkan rinduku padanya


D       C                          G
dan aku terus menyanyi lagu ini untukmu
                C
walau berjuta mendengar
                G
lagu ini hanya untukmu
            C                         G
arah hidup kita tergambar bintang diangkasa
                  C
berkelip melukis cinta
                G
terciptalah lagu kita


D Em C D Em C D

      G               D
melodi indah yang kucipta
       C               D
hanya untukku luahkan rinduku padanya


D       C                          G
dan aku terus menyanyi lagu ini untukmu
                C
walau berjuta mendengar
                G
lagu ini hanya untukmu
            C                         G
arah hidup kita tergambar bintang diangkasa
                  C
berkelip melukis cinta
                G
terciptalah lagu kita


album artis dahulu kala

pagi nih aku kumpul gambar yuna and her band,dapat la 1 album.cara kumpul mudah saja,belek jer gambar dari sebuah fb,then copy.gambar gambar nih sebagai koleksi  peribadi jer,aku takkan jual dan jaja.ececehhh...hehe

korang pernah dengar tak pasal jual gambar artis?fuyoooooooo...
ni bukan gambar dari paparazi ke apa.bukan juga gambar setanding beckam dengan bini serta skandalnya.bukan jugak gambar sulit menteri menteri dan kerabat kerabat diraja...


semua bukan.apa yang tak bukan pulak?

masa dahulu kala,umur aku 6 tahun,aku pulang dari mengaji al quran.berjalan jalan lah dengan kakak ke rumah.on the way tuh mesti jumpa seorang kakak gila yang berangan jadi cikgu dengan pegang buku dan pen sambil pakai skirt.mekup dia fullamakkk!sumpah tak tipu.betulllah.memang port dia suka lepak tepi jalan raya aku nak balik dari tempat mengaji.lepas port kakak gila  tuh ,ada pula tempat orang berdagang  menjual beli.nama kedai nih kedai buku.apa susah sangat kau nak cakap dari awal tu kedai buku jer yuyu!sesaja aku nak tulis panjang panjang.


sekarang bayangkan ditepi jalanraya,seorang kakak pakai skirt,pegang pen dan buku ala ala cikgu dan membawa rotan.tukarkan pakcik kerusi nih dengan kakak jelita tuh dan 2 orang doktor tuh aku dan kakak.kakak tuh cantik.aku tak tipu.sekrang tak tahu dia wujud ke tak lagi.orang macam ni la ahli syurga.tak diberi akal.


masa nih aku 6 tahun dan kakak aku dah masuk sekolah menengah kot.dia 8 tahun lagi tua,kalkulator plisss....
dia dah khatam masa nih,cuma tolong ambil aku dari mengaji la.baik kan?sanggup redah jalan bersimpang siur semata mata ambil adik kesyangan.sebenarnya hari tuh jer dia ambil aku okay!semata mata nak beli gambar ZIANA ZAIN kat kedai buku dan majalah tuh.ada jual gambar artis wooo kat situ.kat kampung kau ada ker?betapa kuno nyer kakak aku sanggup beli  gambar 5 posen sekeping.memang nampak real la kak Ziana posing ala ala model gituh.kalau tengok sekali macam kita jumpa sendiri Ziana zain dan ambil gambar guna kamera pakai Kodak tuh.masihkah kau ingat?


kamera ni kira lagi maju dan maju la dari kamera aku maksudkan.kat rumah ada lagi cuma tak beli kodak.cuci mahal lorh.


mesti dia tunjuk kat kawan kawan sekolah camni..

''aku ada gambar ziana zainnnnn"..sambil buat muka berlagak sekali excited.


lebih kurang macma nih la posing kak ziana.tapi dalam bilik mekup dan gambar sebelum kahwin.masa dia ngetop dulu dulu.sekarang kau cuci gambar nih masuk album.macam kakak aku buat dulu.kah3


p/s:dulu zaman ziana zain,sekrang kena cuci gambar taylor swift la nih?
macam pergi hollywood then ambil gambar beliau lepastuh cuci kat Malaysia.amboiiii kakk....
kau sorang jer yang rasa macma nih yuyu

entry untuk kesihatan yang sihat

sekarang dah sampai Shah alam.subuh aku sampai.thanxs chuei sanggup bangun then ambilkan si anggun nih.kah3.letak jer bag terus online.then?mestilah peluk kesayangan dulu,kak eton(gitar first aku,sekarang milik sepenuhnya oleh geearif).mak enon (gitar 2nd aku) tak disentuh pun sebab cilaka punya pasal sorang jantan nih putuskan tali dan ganti tali salah.hanjeng kan?sampai mati aku tak maap!bukan dia nak mintak maap,tapi hina pulak aku.ciss,tak ker babi?kannnn?rasakan sumpahan aku!


debaran final exam makin terasa.
balik kampung langsung tak sentuh buku as usual la kan..
raya oh raya.


nampak tak buku lifelike drawing?buku idaman tuh dari kecik.aku pernah curi dalam library sekolah 1 tapi bukan buku drawing macam nih,dia nipis jer but nice.buku nih tak berani plak aku ambil,setakat pinjam ok lah.zaman sekolah zaman nak membesar,biasalah kan?kah3

p/s:tajuk tiada kaitan dengan entry.kah3...
mulut aku memang takde insurans bila berjumpa manusia perangai jelik macam kau!
babai...


Sep 10, 2010

Yuna - Raya Oh Yeah

untuk korang semua!

Sep 9, 2010

artis tiru baju rayer aku

rayer rayer nih paling best mestilah bergaya bagi pompuan gediksss kan?semestinya orang berlagak macam aku akan tanya pompuan lain ''berapa pasang baju rayer tahun ini''.dengan nada perlahannn gituh.harap harap pompuan tuh akan tanya aku balik.kah3..

bila dia tanya,aku dengan gaya mak datin sambil pegang handbag jawab

''5 pasang jer''.kasi kuat sikit.risau jugak kalau dorang tak dengar.biasanya pertanyaan aku ini depan ramai orang gtuh agar ramaiii yang tahu.tak baiikkkk you.....

antara baju raya yang direka khas macam ini...jeng jeng jeng...


tak menangis ke kau tengok baju raya aku??hehe



macam puterii you...


fuhhhhh,gorgeous...


tutup cerita!


tiba tiba dapat sms dari ibu tersayang.
''yu,bawak balik baju kurung cantik cantik sikit sebab baju raya kita tak siapp''

kah3.ambikkkk kau yuyu!tula berlagakkk lagi...hahahhahaa...

ibu tersayang sememangnya sayang anak dia nih,maka beliau beli sepasang baju kurung siap untuk anak gadis cumell ini..


takpe la ,tak dapat macam snow white,cinderella kat atas pun,dapat macam kak siti pun dah cukup...
kah3...aku tak tiru beliau,beliau tiru aku...aku tak marah pun...hehehe

Sep 8, 2010

kisah datuk sosilawati

aku tak tahu patut ke tak aku jaga tepi kain orang.kes ini dah macam kes negara dah.kemana mana aku pergi mesti bercakap pasal beliau.disebabkan aku perempuan dan dia pengasas kosmetik,maka aku tertarik la nak tahu.cehhh yuyu!ingatkan kau nak cerita tapi sekrang nak tahu!maap yek kawan kwan.


aku sebagai pompuan nih bangga bila ada perempuan jadi jutawan.jumlah kekayaan 100juta kot,mau tak gigit lidah aku bila dengar,terus ulser.tudia....I tell youuuuu....kak melah pun baca paper serius semcam bila tahu kaya Sosilawati nih.tak tergugat ke abang abg luar sana?hehhee


berita kehilangan dia aku tahu kelmarin,nampak sangat kau tak berkembang yuyu.tu pun sebab ayah aku langgan kosmo hari hari.duduk shah alam jangan harap nak beli surat kabar,dah nama pun aku kedekut.beli kertas pun kedekut juga ke,tak suruh beli kayu lagi tuh.apa kau merepek nih?sudahhhh!


kesimpulannya,bahaya jugak jadi orang kaya nih.harap2 dia pulang dengan selamat ke famili nya.amin.



datuk,pulanglah di hari lebaran ini.

hati perempuan

''perempuan boleh maaf tapi tak boleh lupa''.
korang pernah dengar tak ayat ini?macam itu jugak la hati perempuan.kalau laki laki dia sayang hancurkan hati dia,dia akan sabar dan dan sanggup bertahan tapi pada satu tahap dia rasa lali dan hati jadi keras,kau wahai jantan jangan dekatinya dan mintak maaf.tiada maaf bagimu.wahai laki laki nak ke seorang sumpah kau akibat kau curang dengan dia.ayat dia biasa biasa jer macam ini.


''aku sumpah kau takkan bahagia dengan mana mana perempuan sebab perbuatan kau tuh!''
amacam bro?baru sikit nih.kena sumpah je pun.tu pun kalau mulut dia masin.


lagi kak?


''tiap titis airmata aku mengalir sebab kau,tiap tu jugak la aku tak maaf kau.''

ni pun sikit jer.setakat tak maaf,apa la sangat kan?



curang la lagi wahai jantan.ambik kau yang ini

''aku sumpah kau mandul,Ya Allah kabulkanlah doa hambamu ini''.
sesungguhnya doa orang yang dizalimi dimakbul tuhan.kau curang dengan dia,kau tipu dah kira zalim dah.tambah lagi kau buatkan mak bapak perempuan tuh risau anak tak sentuh nasik pun,makan apatah lagi.


''kalau aku tak mampu maafkan kau di dunia,tuntut aku diakhirat''.
jangan main main....jantan di luar sana,bersedialah kena sumpahan yek gara gara perangai korang.kah3..



jangan fikir positif yang hati perempuan lembut,boleh dipujuk.perempuan sesopan Nur kasih pun perlu masa maafkan Adam.tu pun kalau berubah macam adam.kalau tak?go to hell la kau!



perempuan ini bagi hati pada seorang lelaki

namun lelaki itu hancurkan hati seperti ini...



sepanjang umur aku hidup setakat ini,tak pernah lagi aku dengar seorang perempuan maafkan seorang lelaki akibat kecurangan,penipuan.itu boleh jadi FAKTA sebab aku seorang perempuan.

di mana setan?

amboihhh tajuk akak.sopan sikit.takpe takpe bulan puasa nih setan kena gari.sebut kuat sikit DIMANA SETAN!!!!!.kah3..


ni ha aku nak sembang sikit ngan korang pasal setan.meh duduk meh.korang tengok astro RIA semalam pukul 10.30 malam?ala drama Lagenda Budak Setan.aku tertunggu tunggu la nak  tengok sebab nak sokong buah hati.siapa lagi kalau bukan abang  Farid kamil.tengok filem Lagenda Budak Setan  aku menangis teresak esak sampai dah tak keluar suara.I tell youuuuuu...tudia..
walaupun filem itu pelakon perempuan yang ganti Lisa tuh macam hampeh tapi jalan cerita dia aku suka.Akhadiat akashah punya cerita asal tuh.mau tak gigit jari.kan kak besah kan?




sebelum ini aku tengok drama ni  hasil kerja kawan aku download je.lena jugak aku tengok.tapi masih lagi nak tengok!balik rumah tV depan mata,apa lagi nak layan la tapi siyes ngantok,pelakon perempuan tuh aku tak kenal.kesimpulannya dalam drama tuh aku kenal Farid kamil dan Nasty jer.



bosan weyh!amat bosan.bila la Ayu nak berubah wajah???tak sabar aku nih.jalan cerita dah best tapi pelakon tula buat ramai peminat novel dan filem  LBS menongeng frust.dah la zaman sekolah Kashah tak menyetan pun.nak banding ngan budak sekolah aku dulu bagai langit dan bumi kot.Sekolah mana?rahsia.yang penting sekolah tuh tiap tiap minggu polis datang.nasib baik la ilmu cikgu bagi aku guna ,dapat jugak masuk matrik.kau nak cakap kau tak terpengaruh dengan budak setan sekolah kau la nih yuyu?








sebab you ada buat I nak tengok taw dak.raya jangan lupa datang rumah...
kak besah pun sama!

mata baru

Sememangnya apa housemate aku jual aku mesti beli.macam tu jugak dorang.maka,barang aku jual mesti promote kat dorang.kira pelanggan utama lah.house mate aku hani nadia jual contact lens harga RM36 boleh guna sampai setahun.mana kau nak dapat kak besahh oii dengan harga macam tuh?


tunggu punya tunggu akhirnya dapat la aku mata baru.nak pakai kena ada sokongan kiri kanan belakang.depan aku cermin jela.dapat pakai 15 minit aku dah bangga,lepas tuh mata tutup rapat.bukan mati tapi rasa tak selesa dan pedih.kata hani tu maknanya masuk habuk.


keesokan cuba pakai jugak sebab nak pergi shopping
la katakan.duduk dalam kereta tak sampai sejam aku dah buang sebab pedih jugak.


semalam gediks  la nak tunjuk kat famili.pakai paling lama 2 jam.alasan bukak sebab nak kemas rumah padahal tak selesa.raya ini tak tahu la aku.kawan kawan aku yang lain pakai takde la macam aku.contact lens dari produk sama je.


amacam kak besah nak beli satu tak ?


i love myself contest

pertama kali aku masuk contest.thanks syue tag aku untuk contest ini...hehe:)


contest ini dari angelicshoppe.tengok tuh mata perempuan atas nih.jeles aku.
maka,dengan kekuatan dan keazaman aku join la contest ini.mengaharapkan dapat tukar tukar calour contact lens raya nih.amboihh cik kak.berkedip kedip jela mata satgi.

syarat syarat:
  1. upload gambar i love myself korang  macam aku buat nih.done!
  2. lepas tuh korang perlu follow Angelicshoppe.done!
  3. letak banner contest ini.done!
  4. tag minimum 3 orang ,gee ariff,cik za,syamimi.done!
  5. link kan entri ini ke contest itu.done!

hadiah berupa drees@beg@contact lens.berebut weyh orang nak,apa lagi join sama la.
TARIKH TUTUP PENYERTAAN
15 SEPTEMBER 2010



Sep 7, 2010

terima kasih

aku bukan nak ucapkan terima kasih kat cikgu cikgu ke,famili ke,kawan kawan ke,bukan juga aku nak buat ucapan sini tapi aku cukup terharu dengan adik aku sorang ini.beliau antara adik aku lah.korang nak tahu mana sila datang rumah.hehe.entry ni berkait rapat dengan jam tangan.


sampai je kat kampung rumah aku membesar,di kala aku kemas kemas baju dalam luggage ku,adik ternampak jam uptown aku beli.dia senyum.aku apa lagi,upgrade kan lagi la keegoaan.

''ambil la jam nih''dengan berlagak aku bagi.

''wah,cantiknya jam ini kak yu''.lepas tuh aku fikir,jam ada satu,adik aku sorang lagi nak jugak jam kalau aku bagi kat salah sorang.nanti berebut.

''ke nak jam BUM ini''.jam lama aku pakai masa sekolah dulu.dah 5 tahun berlalu aku pakai jam tuh.tali pun dah nak putus,lusuh sangat dah.petak nak tengok pukul berapa dan calar balar,nasib baik ada nombor jer.

dia dengan gembira.memang aku tengok dia sengih sampai ke telinga.gembira semacam.kegembiraannya membuat aku bersalah.amacam ayat aku?

''kak yu betul ke bagi kat orang yang ni?orang nak yang BUM ini lah.TERIMA KASIH''.

part terima kasih dengan nada sangat ikhlas buat aku bersalah sangat sangat.inilah bukti aku kakak penyayang.kah3.maka aku bertekad nak guna duit raya beli jam terbaik satu kat dia.amacam penyayang kan aku?contohi la yuyu..


jam buruk ini lah aku bagi.kejam kejam!petak inilah aku sebut '''petak nak tengok nombor berapa''




sekian,
dari seorang kakak penyayang....kah3

Sep 6, 2010

drama sebabak part 2

bermula cerita pada zaman dulu dulu.tinggal seorang gadis yang merindui seorang jejaka idaman.maka si gadis pun berjalan jalan lah untuk hilangkan kesunyian..tiba tiba....

tiba tiba korang pun rasa ngantuk baca  intro aku tuh?kah3..

okay la sambung cerita sebenar.sebelum masuk part 2 ,korang kena baca part one.


mempersembahkan
pelakon layar 

pian a.k.a leira Naiffus


dan jelitawan 
yuyu a.k.a yuyu lar


Selepas yuyu kembali single,dia termenung memikirkan alangkah bahagianya jika dia bersama leira,jejaka yang pernah melamarnya dulu.gara gara leira ini tidak berharta dan tiada rupa,maka si gadis comel ini,pernah  berazam untuk hidup dengan seorang lelaki kacak dan kaya namun beliau kecundang di tengah jalan.nama jejaka ini  dirahsiakan bagi elak kena saman.sepanjang perjalanan menemui Leira,fikirannya kusut.jiwanya kacau.gadis berbaju petak biru kuning ini celaru untuk memulakan kata kata.setelah sejam dihadapan Leira,akhirnya terpacul juga dari mulutnya..

''izinkan aku sambungkan cerpenmu tempoh hari menjadi sebuah novel.bisakah wahai leira?''


  • Leira Naiffus aku bunuh kau kalau kau menovelkan cerpen aku...

  • Yuyu Lar aku tidak mahu menovelkan cerpenmu itu...cuma ku mau kahwini kau..sudikah kau kahwini ku wahai si hati keriiing?akulah si toncang ekor kuda ituh..kah3



  • Leira Naiffus gila!!! time aku nak kat kau, kau reject aku tanpa rasa belas pun... skrg kau terhegeh-hegeh nakkan aku... tidak... tidak lagi... hatiku tidak padamu lagi...


  • Yuyu Lar disaat kau nak kat aku,aku belum bersedia lagi..aku perlukan masa menyukai sesorang...apatah lagi kau tidak sekacak jejaka idamanku,..
    namun kini aku akui pintu atiku tlah terbuka utkmu...


  • Leira Naiffus kenapa harus menyukai aku seandainya aku tidaklah sekacak jejaka yang kau idam-idamkan... lebih baik kau mencari panglima kacak yang kau kejarkan itu...

  • Yuyu Lar kerana cinta itu buta...mencintai seseorang hanya perlu sedetik tetapi melupakannya seumur hidup dan slamanya...tidakkah kau mengerti akan luahan ku ini?..*aku tunduk malu akan kata luahanku



  • Leira Naiffus aku tidak pasti adakah semua kata2 mu benar ataupun hanya mainan di bibir sahaja... kenapa kau hilang saat aku memerlukan kau di sisi aku? mengapa sekarang kau muncul menagih cintaku yang telah karam di lautan sepi... kenapa???



  • Yuyu Lar salahkah aku memberi waktu untuk diriku tika itu?salahkah?aku perlu ruang untuk hati ini kosong sebelum menerimamu...sanggupkah kau bersamaku sedangkan aku mencintai orang lain?aku tidak sanggup berpura2 ketika itu..sekarang aku datang atas kejujuranku..ikhlas..



  • Leira Naiffus tapi kau mendustai aku... kau mencintaiku sedangkan dalam masa yg sama kau telah dimiliki insan lain... adakah itu dinamakan cinta... aku tau kau jujur namun aku juga harus jujur... jujur ku katakan yg rasa cintaku telah mati ditelan kepedihan semalam...



  • Yuyu Lar maafkan aku..aku bersalah..sebenarnya waktu itu aku tidak dimiliki sesiapa namun aku perlu ruang untuk hati ini kosong tanpa cinta dari sesiapa.itu saja.sebab aku serik dikeccewakan dulu.andai kaca itu berderai pecah dan jadi serpihan kecil,lagi hancur hatiku saat itu daripada serpihan kaca itu..



  • Leira Naiffus mengapa kau tidak berterus terang sahaja kala itu? tahukah kau bahawa rasa cintaku kepadamu hilang saat kau mengatakan kau telah dimiliki kerana aku tidak mau terus-terusan mengharap cinta yang tidak pasti dan itu sangat menyakitkan...



  • Yuyu Lar aku tidak mahu kau mengharap setinggi langit kerna aku tak yakin dapat menyempurnakan harapanmu itu.aku belum bersedia.komitment itu sangat indah jika aku dapat lakukan namun aku tak dapat membalas sperti apa kau tlah lakukan padaku..kau terlalu baik dan selayaknya kau mendapat yang lebih baik dariku kala itu...



  • Leira Naiffus janganlah kau banyak menangis combi... akibatnya sangat buruk... hahahaha



  • Yuyu Lar aku berusaha melupakanmu wahai si hati kering..



  • Leira Naiffus janganlah kau melupakanku tetapi belajarlah menerimaku seadanya...



  • Yuyu Lar walau kau tidak sekacak dia,namun kau punya hati budi yg mulia...
    jika kau tak mampu menyempurnakan segala kriteria yg aku idamkan,cukuplah sekadar kau mampu menjadi imamku...



  • Leira Naiffus aku bkn la imam... aku jg tidaklah seorang bilal... aku cuma si hati kering yg x punya apa yg patut dibanggakan... aku tidak mau kau menyesal di kemudian hari sekiranya memiliki aku...



  • Yuyu Lar aku pasrah jika kau bukan milikku..cukup cukup cukup!usah kau sebutkan lagi perihal hati keringmu..kerena hati keringmu itulah aku tlah jtuh cinta...ingin saja aku potong toncang ekor kudaku ini..



  • Leira Naiffus mengapa??? mengapa harus lari dari kenyataan... mengapa??



  • Yuyu Lar kerana kenyataan itulah menyakiti aku...



  • Leira Naiffus namun kenyataan itu mendewasakan kita... jgn pandang masa silam namun kenangilah masa silam... jangan takut masa depan tapi lihatlah masa depan...



Sep 5, 2010

tips hilangkan sunburn

hiiii kawan kawan.bertemu kembali dalam gedik gedikks yuyu lar!harituh kan i pergi berjemur kat pulau pangkor. balik tuh terus hitam   tan kulit sekali dengan muka i.makkk oiiii.dari terus nak tackle anak cina terus i surrender.tapi suka jugak kaler kulit  macam tuh.ala ala jeniffer lopezz gituh.kira tak dapat tackle anak cina,dapat tackle anak mat saleh pun ok lah.auuuwwww ...




ni gambar sebelom pergi pulau pangkor.apa kau ingat cantekk ker yuyu?kipas sebelah tuh lagi cantekkk lah!saje kecilkan gambar.maluuuu...malu?hotak kau!hahaahahaa

ini pulak semasa kejadian.inilah kulit akak seakan tan.taknak aku ngaku hitam.tan okay!!nak kecilkan jugak gambar.malu malu malu.gedikksss

yang ini kesian pulak aku tengok.kah3..kalau boleh lagi kecik aku nak kecilkan..hahaha..gila sedih..sob3

masih lagi mengecilkan muka sebab kulit tak seperti dulu tapi hampir2.apa kau rasa kau putih ke yuyu?

.





akak akak ambil kertas dan pen.i nak kasi tippsss nih.


  • bila sunburn,kulit pun jadi kering.so,jangan tinggalkan bio oil atau minyak zaitun untuk dipakai dikulit termasuk muka.sangat berguna okay!kalau takde sila beli.kah3..memaksa pulak si gedikss nih.

  • biarkan kulit rehat tanpa mekup.bila sunburn la kau nak tempek bedakk banyak2 kasi putih kan?oohhh itu salah!kulit sekarang tengah terrrrrrkeeezuuuutttt beruk dengan UV kau taruk tempoh hari tuh.kau boleh taruk bedak tapi sebelum itu taruk bio oil dulu.

  • toner jugak sangat penting.toner ini berfungsi membuang sel mati.bila sunburn,kulit mengelupas kan?tak perlu kau tarik kulit tuh macam buang masker.lagi seksa.kat tangan pun i sapu toner dengan kapas.

  • sekarang pigment untuk sekatakan kulit juga diperlukan.ia berfungsi membuang melanin dikulit.disamping sekatakan kulit.



  • jangan lupa cuci muka sebelum tidur dengan pencuci muka.selamat tidur dengan bedak sejuk.aloevera pun boleh jugak.macam i nih konpem la pakai alovera sebab dia dari tumbuhan.baru nampak ada style sikt.berlagakkk!takde lah sebenarnya i pakai alovera yang berbentuk gel dari de bella.nanti i tunjuk.harga rm 37.sangat berguna.3 bulan pakai pun tak habis habis lagi.


  • orang kata pakai sunblock sebelum berjemur.tapi kan kita orang asia,macam i nih pan asia konpem konpem la takleh pakai sebab alergikk.asyik alergikk jer kau nih.blahhh arrrr weyy....kalau alergik jangan gatai habiskan duit beli!



  • untuk kulit,pakaikan losyen taw.fungsinya nak lembabkan kulit.selain dari itu dapat cerahkan kulit jugak.



  • jangan basahkan muka masa panas panas.tambah lagi air laut.lagi teruk kulit kau.

hah!yang ni macam berlagak gila.apa kau ingat masuk mall kau ada duit ke?last sekali kau pusing uptown jugak kan.ini lah terbaru selepas macam2 tips i guna you..cuma tak cucuk botox je.


toner ,pigment dan alovera i dapatkan daripada humairahs boutique set de bella.
selama sebulan aku pakai,ada perubahan la.gila perasan minah nih!  tak kesah la kalau korang rasa takde.tapi yuyu gediksss tetap nak kata ada.hehe..

selamat mencuba.jumpa lagi di lain entry...


Update.Beucure dah keluarkan Sakura candy iaitu supplement pertama di Malaysia menggunakan extrak sakura japan yang hanya kemam bawah lidah.terus meresap ke salur darah.lagi cepat berkesan dari telan!!


Cantikkan??nak tahu lebih lanjut pasal Sakura candy Malaysia ni boleh klik link bawah ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...