Dec 31, 2010

selamat datang sayang...

2001. di sekolah kebangsaan kampung tengah.perhimpunan sekolah.seorang guru berucap sambil meneka neki...

"boleh tak kalau masak nasi tahun ni,tapi tahun depan baru makan?"

lama kami berpikir.kemudian aku bosan.aku main batu kecil serpihan tar di tengah perhimpunan dalam gaya bersila sambil baling kepada kawan.

walau gambar aku lukis ni tak mengambarkan situasi sebenar.tapi aku tetap berbangga.keh keh keh...


sambung story..
cikgu aku pun jawab teka yang di teki pada diri sendiri.
"okay.kamu sudah puas berpikir?".orang lain berpikir la kot tapi aku tak.

"jawapannya.kalau kamu masak nasi pukul 11 malam 31 disember 2001,kamu makan la nasi kamu masak tu 1.1.2002"

aku diam.muka pelajar lain teruja dan ketawa mendengar jawapan melainkan aku muka blurr.ni la teka teki sampai sekarang aku ingat.terima kasih cikgu Mat Yassin kasi ingatan aku pulih kembali kepada zaman persekolahan!ngeeeee....



happy new year 2011!!...
happy birthday Nurul Wahida Amalin Musa!
congratulation Fakhrurazi Musa !!

ni jer ayat omputeh aku tahu...keh keh keh...

ps:perlu ke ada azam tahun baru?





4 comments:

Anisa said...

happy new year yuyu!

Yuyu said...

nis...aku try lukis tp hodoh..hahaha..
happy new year nis!

Yuyu said...
This comment has been removed by the author.
Yuyu said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...